Novinky

Nový ceník
Od 1.9.2018 bude platit nový ceník našich služeb. Více informací v sekci ceník. Na nový školní rok máme poslení volná místa. V případě zájmu nás kontaktujte.  

Jídelníček

Jídelníček na aktuální měsíc si můžete prohlednout zde, v sekci aktuální jídelníček

Partneři

beemum

fitmami

JÍDELNÍČEK V NAŠÍ ŠKOLCE

Školka je místo, kde většina předškolních dětí poprvé vstupuje do širšího kolektivu dětí i dospělých. Je to prostředí, ve kterém se utvářejí stravovací návyky, které budou dítě provázet i v dalších letech života.

V naší školce je zabezpečen pitný režim po celý den a odpovídající výživa, včetně často opomíjených ryb a luštěnin. Do těchto nepříliš oblíbených pokrmů děti nenutíme, snažíme se pokrmy upravovat tak, aby dětem co nejvíce chutnaly a hlavně se snažíme vysvětlovat, proč je pro organismus dobré a důležité, pokrm jíst. Dítě musí mít čas si na nový pokrm zvyknout. Podle psychologů potřebuje nevyzkoušený pokrm 11x ochutnat, aby ho přijalo za běžnou součást stravy a proto vás prosíme a spolupráci a pomoc, aby vaše dítě získalo i naší zásluhou pozitivní vztah k jídlu a pocit zodpovědnosti ke svému tělu. Dospělí by neměli podléhat nátlaku dítěte a podřizovat se jeho chutím, protože by to mohlo vést k nevyváženému jídelníčku, k přejídání cukry nebo tuky a k následné obezitě. Zdravá výživa je důležitá pro dětské zdraví a správný růst. 


Zdravé je jíst:

  • hodně zeleniny (je základním pilířem stravy), ovoce (je doplněk). Ovoce a zelenina obsahují monosacharidy, významné minerální látky a vitamíny
  • mléčné výrobky, které obsahují vápník (velkým zdrojem vápníku jsou mořské řasy 14x více než mléko) a fosfor, pro silné a zdravé zuby a kosti, a také zlepšují imunitu
  • maso a alternativy masa ( sojové výrobky, seitan, tempeh), ryby, luštěniny, které jsou zdrojem bílkovin - základní stavební látky organismu, tvoří a obnovují tkáně, důležité pro růst.
  • tmavé pečivo, které je zdravější než světlé, obsahuje více vlákniny, která je velmi důležitá pro čištění střev
  • obiloviny - významné sacharidové plodiny (pšenice, žito, ječmen, ovec, kukuřice, proso, rýže, čirok)
  • nejméně 5krát denně pestrou stravu v přiměřeném množství
  • pít dostatečné množství tekutin, které nejsou příliš sladké 


Co u nás pijeme:

Příjem tekutin by měl být rozdělený rovnoměrně do menších dávek během celého dne, není dobré vypít velké množství tekutin během časového krátkého úseku. V takovém případě jsou kladeny zvýšené nároky na orgány, které musí vodu zpracovat, a navíc dojde k zaplnění žaludku a ztížení jeho práce.

Důležitá je správná teplota nápoje, který dítěti podáváme. Obecně platí, že by měly být přiměřeně teplé (cca 20-25 °C). Vychlazené nebo naopak velmi horké nápoje nejsou pro organismus příliš vhodné – tělo se může s výrazným tepelným rozdílem hůře vyrovnávat. Nedoporučuje se ani pití chlazených nápojů v létě a horkých nápojů v zimě.

  • základ pitného režimu u nás je neperlivá stolní voda
  • čaje (ovocné detské čaje). Čaje, které nejsou nutné díky jejich chuti příliš sladit, nesladíme. Pokud jsou Vaše děti na sladkou chuť zvyklé, můžeme jim podat čaj oslazený např. medem nebo ovocným sirupem.
  • 100%ní ovocné džusy. džusy ředíme stolní vodou v poměru alespoň 1:1. Obsahují totiž velké množství (i když přírodního) cukru a vypití většího množství džusu má za následek rychlý příjem nepřiměřeného množství sacharidů, což není pro dětské tělo nijak výhodné.

Jelikož to co jíme, ovlivňuje naše zdraví a naši kondici, vybrali jsme jako dodavatele obědů společnost Bionea, která se zabývá přípravou stravy pro mateřské školky a školy, a to v duchu naší filozofie stravování. 

Jelikož dětský organismus je citlivější na stravu, kterou přijímá, společnost pečlivě vybírá dodavatele surovin, které jsou kvalitní, nezávadné a především čerstvé. V jídelníčku jsou zastoupeny všechny druhy masa, ovoce, zelenina a luštěniny.